پایان نامه های رشته گردشگری
برای راهنمای بیشتر و مشاهده فهرست کلی مطالب بر روی لیست همه فایلها کلیک کنید.

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

درباره فروشگاه
برای کسب نتیجه بهتر لطفا مطالب خود را در سایت جستجو کنید، با جستجو کردن به نتایج بهتری خواهید رسید. کلیه ی محصولات این سایت بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین قابل دانلود می باشند، همچنین لینک دانلود فایل نیز بلافاصله همزمان با خرید آنلاین به آدرس ایمیل شما ارسال خواهند شد.
دسته بندی موضوعی

شهر تاریخی سیمره (دره ­شهر)

دسته بندی : مقالات 2

تعداد صفحات : 52 صفحه

پیشگفتار

ضرورت تدوین و تألیف کتاب حاضر بیشتر به دلیل تنوع منابع و دسترسی نسبتاً دشوار به منابع اصلی انجام گرفت. از آنجایی که منابع جغرافیایی طبیعی و تاریخی سیمره به دلیل گستره وسیع مطالعاتی در آثار و متون برخوردار است، دسترسی آسان و جامع پژوهشگران و علاقه­مندان به منابع مکتوب امری است تقریباًَ ناممکن. به این دلیل نگارندگان این سطور، بر آن شدند، اندکی از دشواری مسئله کاسته و با بیان مطالب مهم و کلیدی در یک کتاب، به ارتقای سطح دانش و آگاهی‌بخشی عمومی به دانشجویان، اساتید، محققان و علاقه­مندان جغرافیای طبیعی و تاریخی شهر تاریخی سیمره تلاش نماید. بدیهی است، از آنجایی‌که این کتاب تنها با هدف آموزش و بیان معرفی پیشینه ی منابع جغرافیایی تاریخی و پیشینه ی سیمره از منظر باستان­شناسی برای پژوهشگران حوزه ی (باستان­شناسی، تاریخ، معماری، جغرافیا، منابع طبیعی و...) تدوین یافته است، بی­شک مقدمه­ای بر معرفی شهر تاریخی سیمره است و تلاش داشته است تا با بیانی ساده و روان به معرفی پیشینه ی منابع مکتوب جغرافیایی تاریخی و پیشینه ی سیمره از منظر باستان­شناسی بپردازد.

و امّا سخن همیشگی: ادعائی نیست که این کتاب بتواند پاسخگوی همه ی سؤالات علاقه­مندان باشد بلکه آرزومندیم بتواند سؤال برانگیزد و شک ایجاد کند؛ چرا که سؤال و شک مقدمه ی یقین است. پیشاپیش تمام کاستی­های آن را می­پذیریم و ضمن پوزش از تمام علاقه­مندان به تاریخ، اساتید، دانشجویان عزیز، انتقادات و پیشنهادات دلسوزانه ی آن‌ها را به دیده ی‌ منت پذیرا هستیم. در خاتمه لازم می­دانیم از زحمات و راهنمایی­های دوستان، دانشجویان و اساتید گرانقدر که در دانشگاه­های مختلف، که همیشه با ابراز لطفشان ما را شرمسار خود کرده­اند، تقدیر و تشکر خود را نثارشان کنیم. همچنین از زحمات بی‌وقفه ی تمام مؤرخین و باستان‌شناسان نامی این مرزوبوم و تمام کسانی که مقدمات لازم را برای ایجاد این کتاب، برای ما فراهم کردند، تشکر و قدر‌دانی کنیم، از درگاه پروردگار یکتا، سلامتی و طول عمر آنان را برای خدمت هرچه بیشتر به این سرزمین اهورائی، مسئلت داریم.

یا رب از ابر هدایت برسان بارانی

پیشتر زآنکه چو گردی زمیان برخیزم

عبّاس دولت­یاری

فهرست مطالب

پیشگفتار

شهر تاریخی سیمره (درهّ شهر)

چشم‌انداز تاریخی دره شهر

پیشینه ی سیمره (درهّ شهر - ماداکتو) در منابع مکتوب جغرافیایی تاریخی

پیشینه ی سیمره از منظر باستان شناسی

شهر تاریخی سیمره زادگاه و محل حکمرانی هرمزان

رویدادها و اتفاقات تاریخی در شهر سیمره در دوران اسلامی

رشد و شکوفایی شهر تاریخی سیمره در دوران اسلامی براساس بررسی های باستان‌شناختی

شهر سیمره، قصرابن هبیره یا هاشمیه ی عباسی

موقعیت جغرافیایی درهّ شهر و محوطه ی سیمره

عامل جغرافیای طبیعی در شکل شهر سیمره

توپوگرافی و ارتفاعات مهم منطقه

رودها و منابع آبی

دشت ها

راه¬های مهم و استراتژیک منطقه درهّ شهر

دو عامل اصلی و مهم که از دیر زمان تاکنون، دشت سیمره ی درهّ¬شهر را برای اجتماعات مستقر در غرب ایران دارای اهمیت کرده است:

کشاورزی و پوشش گیاهی درهّ شهر

جنگل

مرتع

اقلیم منطقه

خصوصیات آب وهوایی شهرستان درهّ ¬شهر

جبهه های آب‌وهوایی

منابع

شهر تاریخی سیمره (دره ­شهر)
خرید و دانلود | 47,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
محصولات مرتبط
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1395/10/12
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه
Powered By PnuBlog.CoM