پایان نامه های رشته گردشگری
برای راهنمای بیشتر و مشاهده فهرست کلی مطالب بر روی لیست همه فایلها کلیک کنید.

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

درباره فروشگاه
برای کسب نتیجه بهتر لطفا مطالب خود را در سایت جستجو کنید، با جستجو کردن به نتایج بهتری خواهید رسید. کلیه ی محصولات این سایت بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین قابل دانلود می باشند، همچنین لینک دانلود فایل نیز بلافاصله همزمان با خرید آنلاین به آدرس ایمیل شما ارسال خواهند شد.
دسته بندی موضوعی

آشنایی با پیش از تاریخ ایران

دسته بندی : متفرقه 2

تعداد صفحات : 488 صفحه

آشنایی با پیش از تاریخ ایران

پیش از تاریخ ایران

باستان شناسی

باستان شناسی پیش از تاریخ ایران

منابع کنکور ارشد و دکترای باستان شناسی

ما برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکترای باستان شناسی این مطالب را در قالب کاملترین مرجع کنکور ارشد و دکتری باستان شناسی به همراه 315 سوال تست که به صورت استاندارد طراحی شده است و به همراه پاسخنامه در این گنجنه ارزشمند برای شما داوطلبان عزیز گنجانده شده است.

مقدمه

یکی از مشکلات دانشجویان رشته ی باستان­شناسی کمبود منابع علمی به زبان فارسی است، هرچند در برخی زمینه­ ها کتاب­هایی به زبان فارسی تألیف و یا ترجمه شده است. اما به­طور‌کلی کمبود منابع و متون فارسی در این رشته بسیار چشمگیر است. به همین خاطر نگارنده این سطور برآن شد که کتاب زیر را به رشته ی تحریر درآورد. کتاب حاضر از سیزده فصل تشکیل شده است:

فصل اول مربوط به آشنایی با قوانین باستان­شناسی؛ فصل دوم مربوط به انسان‌شناسی جسمانی؛ فصل سوم مربوط به مربوط به منطقه ­بندی پیش از تاریخ ایران از دیدگاه مطالعات باستان­شناسی؛ فصل چهارم مربوط به اصطلاحات و مفاهیم باستان‌شناسی، تقسیم­بندی ادوار پیش از تاریخ ایران براساس تکنولوژی و نظریه­ های عمده در ارتباط با انقلاب نوسنگی و زندگی کشاورزی و تغییرات اجتماعی در تبدیل روستای نوسنگی به شهر را مورد بحث قرار می­دهد.

فصل پنجم تا سیزدهم مربوط به معرفی محوطه­هایپیش از تاریخ ایران در جنوبِ غرب و شمال جنوبِ غرب ایران، کرمانشاه و غرب ایران، آذربایجان و شمال غرب ایران، شمال ایران، فلات مرکزی ایران، فرهنگ و تمدن شرق مازندران، سیستان، کرمان و مکران و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و جلگه ی فارس تا بخش‌هایی از جنوب و جنوبِ غرب تا ارتفاعات زاگرس می­پردازد.

ضرورت تدوین و تألیف کتاب حاضر بیشتر به دلیل تنوع منابع و دسترسی نسبتاً دشوار به منابع اصلی انجام گرفت. از آنجایی که منابع باستان­شناسی پیش از تاریخ ایران به دلیل گستره وسیع مطالعاتی و دامنه زمانی و جغرافیایی جهان باستان، از تنوع و پیچیدگی در آثار و متون (گزارشات باستان­شناسی و...) برخوردار است، دسترسی آسان و جامع دانشجویان به مواد فرهنگی و منابع گزارش بررسی­ها و کاوش­ها امری است تقریباًَ ناممکن. به‌همین‌خاطر نگارنده این سطور، بر آن شد، اندکی از دشواری مسئله کاسته و با گردآوری مطالب مهم و کلیدی در یک کتاب، به ارتقای سطح دانش و آگاهی بخشی عمومی به دانشجویان، محققان و علاقه­مندان باستان­شناسی پیش از تاریخی تلاش نماید. بدیهی است، از آنجاییکه، این کتاب تنها با هدف آموزش و بیان رده­بندی و منطقه­بندی پیش از تاریخ ایران و معرفی برخی از محوطه­های این مناطق به دانشجویان رشته باستان­شناسیدر مقطع کارشناسی تدوین یافته است.بی­شک این کتاب مقدمه­ای بر پیش از تاریخ ایران و معرفی محوطه­ های مهم و کلیدی ایران در پیش از تاریخ ایران است و تلاش داشته است تا با بیانی ساده و روان به توصیف منطقه­ بندی و رده ­بندی پیش از تاریخی ایران و معرفی برخی از محوطه­ها بپردازد.

و امّا سخن همیشگی: ادّعائی نیست که این کتاب بتواند پاسخگوی همه ی سوالات علاقه­ مندان باشد بلکه آرزومندم بتواند سؤال برانگیزد و شک ایجاد کند؛ چرا که سؤال و شک مقدمه ی یقین است. پیشاپیش تمام کاستی­های آن را می­پذیرم و ضمن پوزش از تمام علاقه­ مندان به پیش از تاریخ ایران، اساتید، دانشجویان عزیز، انتقادات و پیشنهادات دلسوزانه ی آنها را به دیده ی‌ منت پذیرا هستم.در خاتمه لازم می­دانم از زحمات و راهنمایی­های دوستان، دانشجویان و اساتید گران‌قدر که در دانشگاه­های مختلف، همیشه با ابراز لطفشان من را شرمسار خود کرده، تقدیر نموده و تشکر خود را نثارشان کنم. همچنین از زحمات بی‌وقفه تمام باستان‌شناسان نامی این مرز و بوم و تمام کسانی که مقدمات لازم برای ایجاد این کتاب را برای من تهیه نمودند، تشکر و قدردانی می‌نمایم، از درگاه پروردگار یکتا، سلامتی و طول عمر آنان را برای خدمت هرچه بیشتر به این سرزمین اهورائی را مسئلت دارم.

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول: آشنایی با قوانین باستان­شناسی

فصل دوم: انسان شناسی جسمانی

فصل سوم: منطقه بندی از دیدگاه مطالعات باستان شناسی

فصل چهارم: اصطلاحات و مفاهیم باستان شناسی

فصل پنجم: جنوب غرب و شمال جنوب غرب ایران

فصل ششم: کرمانشاه و غرب ایران

فصل هفتم: آذربایجان و شمال غرب ایران

فصل هشتم: شمال ایران

فصل نهم: فلات مرکزی ایران

فصل دهم: فرهنگ و تمدن شرق مازندران

فصل یازدهم: سیستان

فصل دوازدهم: کرمان و مکران و بخش های از سیستان و بلوچستان

فصل سیزدهم: فارس تا بخش های از جنوب و جنوب غرب تا ارتفاعات زاگرس

پاسخنامه

منابع

آشنایی با پیش از تاریخ ایران
خرید و دانلود | 63,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
محصولات مرتبط
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1395/10/12
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه
Powered By PnuBlog.CoM